Wie is er bekend met dit “probleem”en weet hoe dit aan te pakken?
Tim heeft op school hulp voor het lezen (zit in gr3) Hij heeft/had moeite met letter herkenning.
In het begin had hij moeite met hakken en plakken.
is dus P O P = pop
Nu is het zo dat Tim van de week getoetst is voor kern 4 (is hun manier)
en het hakken gaat perfect. Dus hij leest echt wat er staat.
Dus staat er M AA R dan leest hij idd M AA R.
maar dan…
Na het hakken komt het plakken en krijg je natuurlijk M AA R = maar.
alleen wat doet er nu op?
Hij hakt goed alleen hij ziet het woord niet.
dus M AA R kan bij hem net zo goed vaar zijn.
UIteraard is me dit al eerder op gevallen want wij oefenen thuis met woordjes en idd het hakken gaat perfect maar Plakken niet.
Hoe kan ik hem dit wel aanleren?
Want de juf snapt het ook niet goed.
Ze zei zelfs als het alleen om Hakken gaat heeft hij kern 4 op zijn sloffen gehaald want hij had 1 of 2 fout, Maar ja ze moeten natuurlijk straks kunnen lezen dus plakken moet erbij en hierbij haalde hij fout naar fout waardoor zijn toets slecht was. en in Kern 2 zit.
Wat geen punt is voor mij en de juf maar ja wel iets om te oefenen natuurlijk.
Wie o wie heeft dit gehad en hoe hebben jullie dit aan gepakt?
Alvast bedankt voor de reactie's
Groetjes Patricia