Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

afzwemmen

  • mamvandemi

    Ik heb even een vraagje aan jullie,wat moet er precies gebeuren met afzwemmen??

    ik vraag me dit namelijk af omdat er bij mijn dochter op zwemles ontzettend gefocust word op duiken!! mijn dochter vind dit onderdeel verschrikkelijk, zij kan zwemmen als de beste maar dat duiken krijgt ze maar niet onder de knie.

    Is dat nu echt zo belangrijk vraag ik mij af???een moeder van de zwemles vertelde mij dat het niet echt gebruikt word met afzwemmen…weten jullie dat mischien.

    Ze is een paar keer plat op haar buik terecht gekomen en sindsdien erg geschrokken..ze durft niet echt meer van het blok af maar haar zwemjuf duwt haar er zo in en dat vind ze niet echt prettig.

    Erg lang verhaal dus maar hoop dat jullie er ervaring mee hebben.

    Gr sandra.

  • Flore

    Echt duiken hoeft niet voor het A diploma, maar ze moeten wel in het water springen, onder blijven, drie meter onderwater zwemmen en door het gat zwemmen. Dat gaat makkelijk als je kan duiken, duik je niet dan is dat ineens een stuk moeilijker!

    Ze hoeven trouwens helemaal niet van het blok af te duiken, gewoon van de kant zou ook volstaan! Bij ons in het zwembad zijn niet eens blokken ;)

    Ik zou toch maar eens met de juf gaan praten, want een kind aan leren zwemmen doe je niet door haar van het duikblok af te duwen!

    Bij B moeten ze wel duiken.

    F.

  • SuzanneV

    Met A doen ze een poging richting duiken maar volstaat erin springen en dan in 1x door het gat ook. Van het startblok hoeften ze niet af.

    Met B moest het meer op een duik lijken maar dat hoeft nog niet prachtig te zijn. Wel hoofd als eerst en voeten als laatst. Maar als ze niet duiken redden ze die meters eigenlijk niet onder water.

  • mamvandemi

    Dank je wel voor deze reactie,s ben er erg blij mee,ik vond het al zo vreemd.ze kan door het gat heen, ze zwemt als de beste onderwater ze doet eigenlijk alles prima behalve het duiken, ze word op deze manier steeds banger voor het duiken, ik ga vrijdag gelijk even met de badjuf praten.. bedankt,gr sandra.