Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mobieltje?

  • maantje

    Vanaf welke leeftijd zouden jullie je kind(eren) een mobieltje geven?

    Ik zit er over te twijfelen nl.

    Aan de ene kant wel handig als ze naar huis moeten komen en ik niet de kans heb ze te gaan roepen.

    Aan de andere kant hebben ze nog niet door dat bellen met zo'n ding veel geld kan kosten.

  • Silke

    Tja beetje gevoelig onderwerp…had gisteren toevallig met iemand een discussie erover namelijk.

    Ik vind echt dat kids voor hun 12de geen mobieltje nodig hebben. Als ik wil dat Jarno op een bepaald tijdstip binnen is dan geef ik hem een plat eierwekkertje mee (bij blokker) als het gaat piepen moet hij naar binnen komen.Het is plat dus kan in zijn broezak. Dat werkt prima.

    Groetjes

  • Suzannev

    Hier krijgen ze een tijd mee, in iedergeval dat ze thuis zijn als we gaan eten.

    Ver zijn ze niet maar met nog een peuter in huis weleens lastig…dus een horloge ideaal. (lagen laatst bij de lidl voor 3 euro)

    Een mobieltje zou de oudste wel willen voor zijn 10de verjaardag maar wij willen dat pas als hij naar de middelbare school gaat.

    Maar op school zijn er al veel die een mobieltje hebben.

  • $pruutje

    Vind het ook best moeilijk. Wanneer ?

    Hier hebben we toch besloten om onze zoon (nu 11,4 jaar) in dec. maand een (simpel) mobieltje te geven.

    Kan hij als vast leren er mee om te gaan voor als hij in schooljaar 2010/2011 naar middelbaaronderwijs gaat.

    Groetjes, $pruutje …. :D

    Gewijzigd: >>>> Oja, dan wel met pre-paid kaart !!!

  • maantje

    Heel herkenbaar allemaal.

    Als ze ergens heen gaan geef ik van te voren aan hoe laat ze thuis moeten zijn. Dat geven ze dan door aan degene bij wie ze zijn en ze zijn dan ook 9 van de 10 keer op tijd terug.

    Een horloge mee als ze buiten zijn werkt niet zo goed. Ze vergeten er gewoon op te kijken.

    En idd zijn er op school al een aantal die er wel één hebben. Maar ik vind het dus ook nog net effe te ver gaan ( ze zijn 8 en 7 nu pas )

    Ik geloof toch dat ik het nog effe niet ga doen!

  • Anoniem

    Mijn dochter van 9 heeft een simpel mobieltje, we hebben duidelijke afspraken er over gemaakt

    Ze heeft mijn telefoonnummer erin geprogammeerd, het nummer van mijn man en Oma :)

    Ze kan niet sms-en die functie heb ik geblokkeerd, ze luisterd en download er wel muziek mee

    Ik vind het een prettig idee dat ze er 1 op zak heeft, ook voor haar zelf

    Ze speelt veel buiten, wij wonen in een appartementen complex, dus niet direct straatzicht op haar

    Ideaal, en als we gaan eten bel ik even hahahaha

    Groeten

  • Niek ?

    Wes krijgt een horloge mee. De bandjes zijn eraf dus alleen het klokje zeg maar. Past prima in zijn broekzak, en het alarm is ingesteld, gaat heel hard piepen wanneer het tijd is om naar huis te komen. Werkt prima.

    Hier niet eerder een mobiel wanneer hij naar het voortgezet onderwijs gaat, denk ik nu.

    Groet Nicole

  • maantje

    Niek Schreef:

    ——————————————————-

    en het alarm is ingesteld, gaat heel

    > hard piepen wanneer het tijd is om naar huis te

    > komen. Werkt prima.

    Dat ik daar nou zelf niet op kom zeg :S (:D

    De jongste zijn horloge kan ik op alarm instellen.

    Koop ik voor de oudste ook zoiets en probleem opgelost!

  • Suzannev

    Hier verplicht ik ze tot regelmatig kijken. Als ze namelijk te laat komen (en dan kijk ik niet op een kwartiertje want goed klokkijken kunnen ze niet) dan mogen ze bijv. na het avondeten niet buiten….werkt eigenlijk perfect. Maar ze zijn 7 en 9.

  • Niek ?

    maantje Schreef:

    ——————————————————-

    > Niek Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > en het alarm is ingesteld, gaat heel

    > > hard piepen wanneer het tijd is om naar huis te

    > > komen. Werkt prima.

    >

    >

    > Dat ik daar nou zelf niet op kom zeg :S (:D

    >

    > De jongste zijn horloge kan ik op alarm

    > instellen.

    > Koop ik voor de oudste ook zoiets en probleem

    > opgelost!

    Probleem opgelost dus, hihi (:D(tu) helemaal goed