Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weekend/vakantie pleegzorg

  • Machteld

    Verdorie zeg, je hebt het niet getroffen zo :( Hoop dat er een instantie is die wat voor je kan betekenen (ook ik woon te ver weg, meen me te herinneren dat je in zuidlimburg woont?).

    Tijd voor jezelf is heel belangrijk, geeft je een oplaadstukje.

    Wellicht vraag ik nu iets waar je niet op wilt antwoorden, maar heb je geen vrienden/mensen in je omgeving waar ze een keer heen kan? al zou het maar als een een dag overdag zijn? natuurlij zou het wel fijner zijn dat er een vast adres is.

    (verloopt de omgangsregeling met J nu wel soepel?)

    Hoop dat je snel een oplossing hebt!

  • Silke

    Hoi Hoi,

    De bezoekregeling met J loopt goed! Dat is erg fijn….

    Ik heb zeker vrienden maar die zitten in een andere levensfase….zeg maar…die doen andere dingen of hebben zelf ook al meerdere kids en het druk genoeg.

    Mijn ma en zus wonen niet in de buurt.

    Mijn Pa en stiefma hebben zelf een druk sociaal leven.

    Mijn broer is verstandelijk beperkt.

    Groetjes

  • Machteld

    In ieder geval iets dat de omgangsregeling met J goed loopt!

    Niet handig dat je vrienden in de andere levensfase dat niet door hebben. Hoop toch dat het je snel gaat lukken om een oplossing te vinden. al wat verder gekomen via instanties? of de ha?

  • Silke

    BJZ gaat het nu bekijken…. tot die tijd moet ik dus afwachten…

  • tinekem47@hotmail.nl

    Hallo

    Ons gezin is een pleeggezin.

    Wij hebben weekendopvang gedaan voor een paar kinderen.

    Het is heel fijn om de ouders even te ontlasten. Zeker als je alleen bent en niemand om je heen. Even stoom blazen en bij tanken.

    Zo is het weer fijn voor het kind en de ouder.

    Ik hoop dat het allemaal fijn voor je verloopt

    groet

  • Silke

    bedankt voor je reactie.

    er is nu een aanvraag gedaan voor mijn dochtertje. maar aangezien er te weinig pleeggezinnen zijn zal alles nogal lang duren….helaas.

  • mama van pleegkind

    Wij hebben zelf een pleegdochter met de nodige problemen, gelukkig hebben wij een bevriend stel die stapelgek op haar zijn en onze pleegdochter af en toe een weekendje van ons overnemen zodat wij even op adem kunnen komen en extra aandacht kunnen besteden aan de oudste.

    Ze doen dit op vrijwillige basis omdat ze het gewoon leuk vinden.

    Wij hebben dus zeer geboft!