Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hsk kind

  • daya

    Hallo, heeft iemand van jullie erv aring met een HSK-kind?? (hoog sesitief kind) Ik vermoed dat mijn zoon dat is (7.5 jaar) hij heeft een intens gevoelsleven (snel gekwetst, snel blij, -verdrietig, - opgewonden) geen labels in kleding, geen sokken met naden, zachte kleiding, zeer diep doorvragen over voor ons alledaagse dingen, grappen van leeftijdsgenoten niet begrijpen maar er serieus op ingaan, moeilijk in gedachten aan passen aan situaties, onzeker zijn, situaties en personen langdurig beoordelen om te kijken of het bij hem past en ga zo maar door. Hoe gaan jullie daar mee om in de opvoeding ( ik moet nu niet meer boos worden, maar hem duidelijk consequenties uitleggen van zijn daden en woorden, en evt naar zijn kamer sturen om na te denken over zijn gedrag/woorden).

  • Silke

    Hoi,

    Ik heb er geen ervaring mee dus kan je niet helpen helaas.

    Wil je wel veel kracht en sterkte wensen….

    Silke.

  • Prikster2014

    JAAAA

    hier ook zo 1, heb je de website van de LIHSk al gelezen vooral de kenmerken lijst,

    verder hebben wij goede ervaring met een therapeut in Borne, als je in de buurt woont heb je daar misschien wat aan

    je mag me mailen

    maar ik weet niet goed hoe ik in contact met je kan komen omdat ik mijn email adres hier eigenlijk niet neer wil zetten

  • Niek ?

    Bij onze zoon bestaat ook het vermoeden en als ik lees wat de kenmerken zijn, klopt het aardig idd. Maar wat we er mee gaan doen, voorlopig niets. We hebben niet het idee dat hij er ‘last’ van heeft en zodanig moet worden behandeld. Er lopen al andere behandelingen dus dit moet maar even in de ijskast.

    Groet Niek

  • daya

    Fijn dat jullie reageren. Ik heb wel wat gehad aan LiHSK link. Ik heb een print gemaakt en aan zijn juf gegeven. Bovendien proberen we rekening te houden met zijn gedrag. We gaan vooralsnog niet naar een GGZ ofzo maar proberen eerst zelf onze opvoeding aan zijn gedrag aan te passen (veel uitleggen, nog veel meer geduld hebben met de waarom-vragen, zijn gevoel beneoemen, en begrip hebben voor zijn gevoelsleven (dat is bij hem met grote fluctuaties).

  • daya

    Ja via prive'berichten,

  • Marie

    Hallo

    Wellicht heb je hier ook wat aan?

    http://www.ouders.nl/moff2004-hsk.htm

    succes