Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat zeg je als....

  • Silke

    Hoi allemaal,

    Vanmorgen zei mijn dochter N. van 2 jr en 2 mnd tegen me:

    Papa boos N. ????

    Ik stond met mijn mond vol tanden!

    Eventjes kort voor diegene die het niet weten:

    De vader van N. heeft zelf gekozen N. niet meer te willen zien. Hij heeft een nieuwe relatie en die relatie heeft ook een dochtertje van ongeveer even oud. Daar wilt hij zijn aandacht en vaderliefde aangeven. (hij is niet de vader)

    Zijn keuze, heb er genoeg tijd en energie in gestoken.

    N. heeft hem nu ongeveer drie maanden niet meer gezien…. en zomaar uit het niets vroeg ze dit dus vanmorgen….Ik wist echt niet wat ik ermee aan moest….had de tranen in mijn ogen staan.

    Wat zouden jullie zeggen of doen????

    Groetjes Silke.

  • Anoniem

    :(

    Dan huilt je moederhart he Silke?

    Ik denk dat je niets moet zeggen , want dan komt er toch alleen maar rottigheid uit ….

    Ze mag blij zijn met een moeder als jou Silke, knuffel haar en geef haar dat veilige gevoel …..

    En de “ vader ” van Nina moet zich de ogen uit z'n kop schamen ….

    Je doet het hartstikke goed meid, reageer niet zoveel, maar ik heb je altijd bewonderd met je 2 kindertjes

    Dikke knuf G.isou ;)

  • MoniqueVL

    Oh wat naar en verdrietig is dat zeg :(. Ik weet niet wat je moet zeggen. Eerlijk niet. Hij is dan haar bio vader, maar de naam papa moet verdient worden.

    Heel erg rot :(.

    En ik vind net als Gisou, dat je het prima doet hoor. Dat kleine mannetje en mini dametje hebben een moeder die van hun houdt en er voor hun is! Zo!

    gr Monique

  • maantje

    Tja, wat is wijsheid hè?

    Als ik naar mijn eigen situatie kijk: Ik heb altijd uitgelegd dat ik ook niet weet waarom hun papa zo doet. Dat ik alleen weet dat hij niet goed voor zichzelf kan zorgen en daarom dus ook niet voor hun kan zorgen.

    Kan moeilijk zeggen dat we in zijn ogen gewoon dood zijn en dat ie niks van ze wil weten. Je wilt gewoon niet dat ze denken dat het aan hun ligt. Juist de kinderen kunnen er niks aan doen!

    Inmiddels zijn ze wat ouder en weten ze wel meer van wat er allemaal is gebeurd hier.

    Hou de waarheid maar in het midden Silke. Later als ze wat ouder is kan je haar meer vertellen.

    Sterkte!

  • Machteld

    ach silke, wat verdrietig en vervelend :(

    Tja, zoals het is kun je niet letterlijk vertellen, dat is voor een kind niet te plaatsen/begrijpen. Uiteindelijk wel, maar dan nog is het moeilijk, maar op deze leeftijd al helemaal niet.

    ZOals maantje al schijft. Dat papa niet boos is, dat zou ik zeker wel benoemen, maar verder inderdaad dat je het niet weet waarom hij er niet is.

    sterkte!

  • Cindy

    Wat kalote voel je je dan he, vooral omdat ze nog zo klein is en het haar niet kan uitleggen.

    Ik ga mee met Maantje en Machteld, dat hij niet boos is maar dat je het verder ook niet weet.

    Ze is gewoon nog te jong om alles te weten en dat maakt het nog zo lastig allemaal….:(, maar in de tussentijd ‘'zit’' jij ermee :(

    Echt, sommige mannen (moeders trouwens ook niet die hun kind weghouden bij hun vader) weten totaal niet wat ze hun kinderen aan doen met het wegggaan uit hun leven en nooit meer wat laten horen, zoals met N. denken ze dat het hun schuld is dat ‘'papa’' weg is….

    Veel sterkte.

    Gr,Cin.

  • Suzannev

    :( Wat een machteloos gevoel.

    Ik vind het heel moeilijk maar kan me wel vinden in de andere antwoorden.

    Heel veel sterkte.

    Wat een rotsituatie voor jullie.