Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lichaam na kindje/onzekerheid

  • Chanella

    Ik heb even een vraagje, hoe zien jullie je lichaam na het krijgen van jullie kinderen?

    Op tv zie je altijd strakke mama's met mooie buikjes, celebs op het strand met strakke lichamen en hun kindjes..Ik merk dat ik me dat heel erg aan trek, ik heb het idee dat ik de enige ben met wat los vel..Ik heb sinds kort een nieuwe vriend en hij merkte vanochtend op dat ik elke week push ups kan gaan doen om van m'n buikje af te komen (ik sport wel maar ben nog niet zo strak als voor de bevalling!) hij zei dat er vrouwen waren die veel dikkere buiken hadden tijdens hun zwangerschap maar met wie het ook goed is gekomen dankzij het sporten. Ik heb het idee dat mijn buikje nooit meer helemaal zal verdwijnen. Striae kent hij niet, hij heeft geen idee hoe een vrouw er uit kan zien na een bevalling..Hij is 24 (iets ouder dan ik ben) en heeft volgens mij het idee dat de wereld uit strakke lichamen bestaat ;) Het maakt me best onzeker.. Zijn jullie ook onzeker geworden na het krijgen van een kindje??

  • Rachel mv R&C&F

    Misschien lees ik het verkeerd hoor maar moet je nou push ups gaan doen voor hem om een strak buikje te gaan krijgen?!?

    Krijg een beetje het idee dat hij je onzeker maakt?

    Of was dat een advies richting jou omdat je er zelf mee zit?

    Hier ook geen perfect buikje (gewoon normaal) maar al weeg ik 300 kilo mijn vriend houdt van mij om wie ik ben en niet om hoe ik eruit zie.

    Maar als jij je zekerder wil gaan voelen, moet je dat puur voor jezelf doen!

    Lekker gaan sporten, is nooit verkeerd natuurlijk!

    Gezond eten en veel water drinken.

    Ik ben niet onzeker geworden na het krijgen van mijn kindjes, maar voel me nu juist beter!

    T is maar net hoe je het bekijkt he, jij hebt wel een kind op de wereld gezet!!!

    Er zijn ook zat dikke mensen, jonge mensen die ‘gewoon’ dik zijn.

    Laat je niet gek maken hoor!

    Liefs!

  • Machteld

    Als je voorjezelf sport, vooral doorgaan, maar doe je het voor je vriend, dan accuut stoppen! Ik heb zelf 3 kinderen en ben nog behoorlijk slank, dat heeft niets te maken met of ik wel/niet sport, maar met mijn natuurlijke bouw. Dat is mazzel hebben, weet dat het voor het meerendeel van de vrouwen niet zo werkt.

    Met sporten kun je je lichaam wel een deel terug in model brengen, maar niet alles. Ik blijft toch echt een stukje vel overhouden bij mijn buik en ja, mijn borsten zijn ook lang niet meer zo vol/stevig als voorheen.

    Laat je niet gek maken, iedereen heeft wel wat te veel of wat te weinig op bepaalde plekken.

    Nieuwe vriend moet je accepteren zoals je bent, kan hij dat niet? dan tijd voor een nieuwenieuwe vriend ;)

  • Becca

    Ja dat is nou één van de nare bijwerkingen van deze tijd. We worden geacht te voldoen aan het de ‘norm’ van fotomodellen en celebs die met gefotoshopte foto's in de bladen staan, en alleen na langdurige kapper/make-up sessies en stylisten advies op de buis verschijnen.

    Wij als vrouwen worden daar onzeker van omdat we denken dat we ons daaraan moeten meten. Dat wordt ook nog eens flink gevoerd door alle reclames over zalfjes, cremes, luchtjes en smeersels om er jonger, slanker, strakker en jeugdiger uit te zien. En ja, helaas worden de mannen ook door dit alles beínvloed. Terwijl het eigenlijk allemaal hele grote onzin is!

    Normale vrouwen zijn niet zo! Er is maar een heel klein groepje wat van nature tenger is en strak in het vel zit… en laten ‘we’ nou net DAT groepje hebben uitgekozen om model te staan voor de rest! Het zou eigenlijk andersom moeten zijn.

    We zijn in deze maatschappij echt doorgeslagen in onze obsessie voor uiterlijkheden.

    Je hebt een kindje gekregen! Dat is het mooiste wat er is! Je lichaam heeft het kindje in de buik laten groeien, het ruimte gegeven, voeding, bescherming.. en toen het er klaar voor was geboren laten worden. Het is de natuurlijke cyclus van een vrouwenlichaam om te veranderen. Waarom zijn we zo geobsedeerd door het idee eeuwig jong en strak te blijven?

    En natuurlijk ga je lekker sporten om gezond te blijven en om lekker bezig te zijn. Maar tenzij je tot die hele kleine groep vrouwen behoort die na een bevalling zomaar weer superdun en strak worden, zul je altijd een buikje houden. Of je moet naar de plastische chirurg gaan… … maar of je daar nou zo blij van wordt….?

    En je vriend?… die zou ik een fikse schop onder zijn kont geven. Want is hij perfect? Is hij een fotomodel? Kan hij zich meten met de gefotoshopte mannen in bladen?

    Waarschijnlijk niet. En het gekke is, mannen maken zich daar lang zo druk niet om!

  • sharon 7 en 3

    hoi ik ben sharon.

    ik heb een dochter van 6 en een zoontje van 3 jaar.

    bij de oudste ben ik van 50 kilo naar 85 gegaan, toen weer terug na twee jaar naar 50 en bij de tweede zwangerschap weer naar 75.

    Nu is mijn zoontje bijna 3 jaar en ik weeg weer 50.

    heb er niet veel aangedaan.

    veel rennen voor melk, verhuizen, stressen doet wonderen ;-)

    Als je je best doet, heb je zo weer je oude figuur terug hoor.

    mensen staan soms echt verbaast dat ik zo als een ballon geleeft heb ;-)

    ben dus dik geweest, maar ben gewoon weer slank, vind het allemaal best ;-)

    groetjes sharon