Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sinterklaas....hij weet het

  • Silke

    Hallo Allemaal,

    Vorige week vroeg J uit het niks “mama bestaat sinterklaas eigenlijk wel”

    Hij is zes jaar!!!!

    Ik was totaal verbaasd en vroeg hem hoe hij bij deze vraag kwam. Hij vertelde dat de juf op school gezegd had: Ik wil niks horen over de sinterklaas, die bestaat toch niet.

    Voordat iedereen nu over die juf gaat heen gaat vallen zo is het NIET gegaan hoor heb het verhaal inmiddels van haar gehoord…..maar goed….

    J vroeg dus of Sint bestaat, ik heb mezelf altijd voorgenomen als ik die vraag zou krijgen ik de waarheid zou zeggen. En dat heb ik dus gegdaan!

    Hij weet dus dat de sint niet echt is….hij vind het geweldig dat ik al die jaren hem voor de gek gehouden heb….hahahahaha.

    Maar het is wel vroeg hé…. 6 jaar.

    Geloven de kids van jullie nog????

  • Niek ?

    Wes gelooft niet meer, is door een vriendje uit de droom geholpen, maar Joy daarentegen gelooft nog steeds.

    Wes vindt het geweldig om het grote geheim met ons te delen en houdt zich keurig aan de afspraak, hihi….

    Achos, tis ook wel stoer, toch? Een geheimpje met je mama hihi….

    Ja Sil, hij wordt groot meis….

    Geniet van je kindjes. Je doet het super, wilde ik effe tegen je zeggen,

    Kus Nicole

  • mama

    rik hangt op het randje…hij is 5 ,maar goed zijn grote broer en zus praten er wel eens over..en meneertje weet dondergoed waar het overgaat.

    de kadootjes liggen op zolder maar als het dan 5 december is zit ie er toch wel in…..

    gr,miriam.

  • ???zoeff ???

    tja anouschka is ruim 7 in januari word ze 8

    t lijkt er op dat ze nog heilig geloofd maar ik heb het idee dat ze het allang weet

    we wachten af komt ze der niet mee dan help ik haar volgend jaar zeker uit de droom want dan gaan ze suprices doen op school

  • maantje

    Silke Mama van Jarno en Nina Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Allemaal,

    >

    > Vorige week vroeg J uit het niks "mama bestaat

    > sinterklaas eigenlijk wel"

    > Hij is zes jaar!!!!

    > Ik was totaal verbaasd en vroeg hem hoe hij bij

    > deze vraag kwam. Hij vertelde dat de juf op school

    > gezegd had: Ik wil niks horen over de sinterklaas,

    > die bestaat toch niet.

    Bij dit stukje gingen mijn haren rechtovereind staan. Gelukkig heb ik verder gelezen ;)

    Moet er niet aan denken dat de kids er op zo'n manier achter zouden komen.

    Hier geloven ze allebei nog ( 7 1/2 en 8 1/2 )

    Maar ik verwacht dat dit wel het laatste jaar zal zijn.

    Er komen nu idd wel vragen waarbij je denkt dat ze het een beetje door gaan hebben.

    Als ik het dan ga vertellen dan maar gelijk aan allebei want dat jaartje verschil maakt dan ook niet meer uit volgens mij. Op dit moment denk ik dat ik het ze komende zomer ga vertellen. Dit jaar mag het nog effe spannend zijn!

  • scolopendra

    Hallo sil mijn dochter was ook 6 toen ze niet meer geloofde en vond het super dat ze me mocht helpen met dingen inpakken voor der kleine broertje en toen we samen op kadootjes jacht gingen voor hem en de rest.

    Toen kwam de vraag hoe ik dat dan altijd deed want ik ging toch altijd mee naar de stad mama ja dat deed mama gewoon als je erbij was hoor lieverd nou dat heb ik nooit gemerkt hahahaha

    Het is natuurlijk heel stoer om samen met je moeder een geheim te hebben terwijl je nog een jonger broertje of zusje zoals in jou geval hebt die nog wel gelooft heerlijk is dat en wat zijn ze dan ineens groot he.

    Maar je hebt kans dat rond sinterklaas hij opeens weer gelooft dat heb ik ook wel gezien bij mijn dochter want het is wel spannend ook al ken je de waarheid.

  • Suzannev

    Hij is er echt op tijd bij, oh wat jammer hè…weer een fase voorbij. Maar het geheim is ook leuk.

    Hier hebben we het vorig jaar de oudste verteld net voor hij 9 jaar werd. Hij vind het geheim geweldig maar soms twijfel ik nog of hij nu wel of niet geloofd;)

    Zijn broertje van 7 geloofd er nog in. Al kwam hij vorig jaar ook al met dingen aanzetten. Ik lieg niet voor maar zolang ik de vraag niet krijg vertel ik het ook niet…als ik vraag wat zij zelf denken hebben ze toch altijd nog gezegd…hij bestaat wel:D

  • von(moeder van 3 boys)

    De oudste heb ik 2 weken terug verteld. HIj is in augustus 8 geworden en omdat ze dit jaar gaan lootje trekken op school heb ik het hem maar verteld.

    Hij vond het jammer dat hij het niet zelf had ontdekt…….. vertelde hij, maar ik ben bang dat als ik het hem niet verteld had hij nog zo geloven op zijn 16e

    De middelste (6) en de jongste(2) weten nog van niks

    gr Ivonne

  • MoniqueVL

    Hier geloven ze beide niet meer. Voor Lucas is dit het eerste ongelovige jaar (hij was 7 toen hij het hoorde) en Veronica was 5 jaar, toen ze het van ons te horen kreeg.

    Nu klinkt dat heel rot natuurlijk, met 5 jaar al! Maar zij kreeg zulke vreselijke nachtmerries en huilbuien in die Sinterklaastijd. Terwijl we hem niet als boeman gebruikten hoor. Ze is erg gevoelig en dit was echt te veel voor haar. We hebben het verteld, toen het zomer was en oh wat een opluchting bij dr. Sinds die tijd vindt ze het ook een leuke periode :).

    Met Lucas was het anders. Die had al snel door, dat het niet klopte. Vanaf kleuterleeftijd al. En wij maar volhouden… Tot we hoorden, dat hij het een beetje aan het rondverspreiden was, dat Sinterklaas niet bestaat. Hebben we het hem maar goed verteld: óók dat hij niet alles moest doorvertellen aan de jongere kinderen ;). Het gekke was, dat ie boos was op ons. Want wij hadden al die tijd een leugen aan hem verteld! Dat is natuurlijk ook wel zo, maar we hebben er toch maar een draai aan gegeven (over sprookjes oid). Volgens mij baalde hij vooral van het feit, dat er nu geen Sinterklaas meer langs zou komen, maar dat ze een kado van ons zouden krijgen.

    gr Monique

  • Suzannev

    :D