Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verhuizen met kids

  • sharon 7 en 3

    Hoi, ik zal mezelf eens kort voorstellen.

    Ik prik hier al zo'n 7 jaar, althans op de baby pagina. De meeste die hier nog zitten kennen mij als sharon.

    Ik ben nu maar verhuist naar deze site van de peuter kleuter, aangezien mijn kids nu alweer 6 en bijna 3 zijn.

    Dus bijdeze “hoi, hier ben ik weer na zoveel jaren”.

    Ik priktte hier altijd met vragen want ik was zo groen als het maar kon, vele hebben mij door de groene jaren als moeder heen geholpen.

    Ook met het werpen van mijn eieren, als ik ergens mee zat kon ik hier altijd terrecht vandaar dat ik even wat wil plaatsen.

    ik probeer het kort te houden

    Ik leerde mijn man kennen in amsterdam, zelf kwam ik uit een klein dorpje in brabant, maar woonde al zo'n 15 jaar in amsterdam.

    we bleven daar nog 1.5 jaar wonen totdat we een huis gekocht hadden in brabant.

    Dit was dus even wennen!

    Ook voor mij want ik had het goed naar mijn zin in de grote stad.

    We hebben 5 jaar in een verbouwing gezeten en nu staat ons huis te koop.

    Reden : geen zin meer in de verbouwing (al zijn we bijna klaar) en mijn man wil terug, althans….naar de grote stad en wil weg uit dit dorpje.

    Ik heb er achteraf 3 jaar over gedaan om mezelf hier goed te kunnen voelen, natuurlijk ben je overal thuis als je maar je gezin bij je hebt maar jezelf gewoon op je plekje voelen, de buurt kennen, de moeders van de kinderen op school, naar de sportschool, je werk, je vriendenkring en waar wat te doen is in het dorp.

    Gewoon je leventje op de rit hebben.

    Nu staat ons huis te koop en hebben nog geen idee waar we straks naar toe gaan.

    Beetje krom maar naar omstandigheden moeten we van het huis af.

    Ik kan dus pas reageren als het huis verkocht is omdat we dan anders met dubbele lasten zitten.

    we willen gaan huren, ik sta al jaren ingeschreven hier en in amsterdam dus op straat zullen we niet staan.

    waar ik me meer zorgen om maar zijn de kinderen.

    tijdens een goed gesprek met mijn man zijn we er over uit dat we het NU doen (verhuizen) of pas als mijn oudste dochter haar basisschool af heeft gemaakt, dan spreken we over 5 jaar.

    maar zit dan natuurlijk ook met mijn zoontje van nu 3 jaar die ook strakjes naar de basisschool gaat.

    Ik pieker me gek en ik heb het gevoel alsof heel mijn leven op z'n kop staat.

    elke ochtend sta ik op en dan denk ik “waar woon ik straks? waar zit ik straks? waar zit mijn dochter straks op school” als het allemaal maar goed gaat!"

    Ik weet gewoon niet meer wat voor keuze ik moet maken, ook als ik naar mijn vriendinnen ga, baal ik ervan dat ik strakjes elders woon.

    waar dan ook?!? mag joost weten waar.

    Ik heb hier mijn familie zitten in dit dorp maar ik zag ze nog meer toen ik in amsterdam woonde, het contact is niet meer zoals het was en heb er eigenlijk weinig aan.

    mijn man heeft veel familie in amsterdam wonen maar hij heeft daar al 10 jaar geen contact meer mee, dus daarvoor hoeven wij ook niet te verhuizen.

    Hoe dan ook wil hij hier niet blijven, wat ik voel vind of wil….voel ik niet meer en weet ik niet meer (beetje gek voor hoe ik daadwerkelijk ben)

    Ik probeer altijd postief te blijven en dan denk ik soms wel eens " ach, een nieuw begin kan ook leuk zijn, nieuwe omgeving, nieuwe mensen ontmoeten, nieuw huis, nieuw werk etc.

    maar met mijn ervaring hier, heb ik hier wel 3 jaar over gedaan. om nu WEER helemaal opnieuw te beginnen? krijg het er nu al benauwd van.

    Wie heeft dit ook meegemaakt met een drastische verhuizing en hoe is dat gegaan met de kids?

    wil dit graag delen, want ik ben bang dat ik verkeerde keuzes ga maken.

    liefs en hopelijk tot priks.

    Sharon

  • Suzannev

    Hoi Sharon,

    Welkom terug, ik had je berichtje niet opgemerkt. :( Jammer dat als er gereageerd wordt op een bericht deze bovenaan komt te staan en wat eronder staat mij helemaal ontgaat.

    Ik kan je jammergenoeg niet helpen. Ik woon hier al jaren, wij willen wel verhuizen maar hebben besloten hier te blijven voor de kinderen. We wonen geweldig, kinderrijk, leuke omgeving…maar ik zou het liefst terug willen verhuizen naar mijn kleine dorpje.

    Dat dorpje is ook al geen dorpje meer maar inmiddels een dorp en waarschjinlijk alleen maar een jeugddroom…want het is er allang niet meer zoals het was.

    Daarom is onze keuze om gewoon nu te blijven waar we zitten. We hebben hier alles op makkelijke afstand, we hebben leuke buren en vrienden.

    Maar wat een moeilijke keuze. Weer opnieuw beginnen, wat je vast lukt want dat heb je hier ook voor elkaar gekregen. Ik ben zelf verhuisd naar een dorp verderop toen ik 6 jaar was en ik denk wel dat dat makkelijker is dan later.

    Ik haal een beetje uit je tekst dat je toch zelf het liefste op dit plekje wilt blijven wonen, weet je man dat ook? Al zet je ook neer dat je het niet zeker weet. Hij wil weg en jij zal volgen en natuurlijk ga je dat doen maar heb je ooit uitgesproken wat jij zelf wilt? Of wat je wilt voor je kinderen?

    Het is hier jammergenoeg erg rustig geworden. Ik hoop dat je nog wat reacties krijgt van anderen die ervaring hebben met verhuizen naar een eind verderop. Het berichtje komt nu vast bovenaan.;)

    suc6