Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wanneer een ds?? en zakgeld??

  • happyme

    hallo dames,

    met welke leeftijd hebben jullie jullie kind een ds gegeven??

    of er voor laten sparen….

    mijn zoon wordt straks 7 en wil net als zijn vriendjes ook graag een ds

    nu vinden wij hem nog te jong voor een ds

    met name omdat hij niet tegen zijn verlies kan en dan vreselijk boos kan worden.

    en ik zo'n ds ook een te duur kado vind om zomaar tegeven….

    nu willen wij ook beginnen met zakgeld …

    hoeveel geven jullie per week aan een kind van 7 en wat laten jullie het ermee doen??

    bedankt voor jullie reacties alvast .. ben niet zo'n vaste prikker…

    groetjes happyme

  • mama

    de jongste had met drie jaar een ds,de oude van zijn zusje,die had een nieuwe gespaart,

    en de jongste is nu bijna 6 en krijgt 1 euro zakgeld per week.

    daar spaart ie van voor een nieuwe ds……………….de oude is bijna op.

    gr mama

  • Suzannev

    Hoi,

    Hier waren ze 7, gedeeltelijk zelf gespaard en de rest gekregen voor hun verjaardag. We hebben wel een kaartje erin met veel spelletjes.

    Met 6 en 7 kregen ze hier 0,50 cent. Met 8 een euro en de oudste met 10 jaar 1,50.

    Vanaf 7 jaar kregen ze door dat geld vragen op je verjaardag snel verdiend…

  • happyme

    ok thanx dames….

    ga er nog even over denken

    wat te doen…

    groetjes happyme(tu)

  • Machteld

    onze dochter kreeg met haar 7 jaar een dsi voor haar verjaardag. ons geld, geld van opa/oma en oom/tante bij elkaar gelegd en dan kreeg ze dus eenmalige een grotere bijdrge van ons.

    Middelste kreeg er ook een voor haar 5de verjaardag. En omdat de jongste er zo ontzettend handig mee was, heeft hij er een voor zijn 3de verjaardag gekregen.

    Ook ivm de “ruzie”op de achterbank in de auto als we 180 km naar mijn ouders rijden (vrijwel om de 3 weken).

    Volgend jaar zullen de cadoos weer in normale proportie zijn.

    edti -> zakgeld

    Krijgen alledrie zakgeld. Oudste 1 euro, middelste 75 cent en jongste 25 cent. Hij wil natuurlijk ook wat in zijn spaarpot doen ;)

  • ßuurvrouw

    mijn dochter zat metb 3 al op mijn ds te spelen…. ze wordt nu 6 en weet alles beter als ik :D

  • Mieptyp

    Mijn dochter kreeg met zeven jaar een DS kon er 1tje goedkoop overnemen die amper gebruikt was…..(van mijn zusje). Dus die had geluk. Mijn jongste is vier een heeft er ook 1 maar die had nog meer mazzel en hem gratis van een oom gekregen die er niks meer mee deed;) Maar ze speelt er eigelijk amper mee. Die van mij zijn liever buiten gelukkig.

  • Tiënda

    Mijn dochter was 6 toen ze een DS kreeg (zelf gespaard)

    Met die leeftijd kreeg ze 1 euro zakgeld

  • Anoniem mvD&J

    met 7 jaar €1,50 zakgeld.

    Waarvan €1 voor in zijn spaarpot om te sparen en €0,50 in zijn zakgeld om te “verbrassen” ;)

    En ik heb een DS en allebei (4 en 7 jaar) spelen ze erop.

    We kopen er nog een DS bij voor de vakantie.