Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kind van een ander dat je slaat

  • anve

    wat doe je dan? De moeder pakt hem naar mijn idee niet hard genoeg aan. Het gaat om een kleiner broertje van een vriendinnetje van mijn dochter. Hij is ruim 3,5 jaar en heeft het vooral op mij gemund. (denk ik) De moeder zegt het is nog een kind en krijgt het slaan er niet uit. Mijn handen jeuken om hem terug te slaan. Nu wilt ze dat ik hem negeer maar ik heb nu het gevoel dat ik me op mijn kop laat zitten door een kind van 3,5 jaar. Het is niet 1 keer gebeurd maar meerdere malen. Een kind van 3,5 moet toch wel snappen dat hij niet moet slaan zomaar? Hoe zouden jullie hierop reageren denk je als je in zo´n situatie zou zitten?

  • daya

    Zelf het kind direct aanspreken als hij dat doet. Evt. op gezichtshoogte hurken, bij de armen pakken (niet te stevig uiteraard) en dan op een strenge duidelijke toon zeggen dat dat pijn doet en niet mag. ongeacht of de moeder er bij is of niet. Heb ik ook eens gehad en het werkte wel. Niet laten afleiden door de moeder, als zij dit al niet wil corrigeren krijgt ze echt problemen. Succes.

  • Suzannev

    Ik sluit me aan bij Daya.

    Nu heb ik er zelf ook 1tje die op die leeftijd hard kon bijten, knijpen of slaan.

    Negeren is het ook niet maar wel zeggen dat het pijn doet.

    Hier mocht hij op de bank zitten om na te denken. (wel zonder tv e.d.) Daarna kort er wat over zeggen en klaar.

    Maar ja de moeder is degene die over haar zoons opvoeding gaat maar als hij jou slaat moet je er natuurlijk wel wat van zeggen. Meestal heeft dat meer effect dan wat je als moeder doet.

    Lastig hoor.

  • anve

    deze keer niet,. hij heeft ook een hoge pijngrens en is nergens van onder de indruk ook niet als ik hem behoorlijk stevig beet pak en zeg dat hij moet ophouden. daar ben ik al behoorlijk ver in gegaan. vorige week heb ik hem een duw gegeven en toen viel hij op de grond. toen werd de moeder boos op mij en ging haar kind troosten. volgens mij had ze hem toen beter kunnen laten liggen. daarna is het niet meer gebeurd.