Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

herkenbaar, spelen met je kind

  • sharon 7 en 3

    Hoi meiden,

    even een vraagje.

    Ik merk aan mezelf dat ik niet met mijn kinderen kan spelen.

    Het valt me op dat ik het wel probeer maar dat ik het geduld gewoon niet heb?!

    nu de kids vakantie hebben, probeer ik ze te vermaken vooral met dit weer :-( dus ik wilde vandaag met hun een spelletje spelen maar merk dat ik zo ongeduldig ben!

    Raak geirriteerd en baal zo van mezelf soms dat ik het gewoon niet kan?!

    als we op zolder gaan spelen, ga ik ondertussen maar even strijken ipv bij ze te gaan zitten.

    Ik wil het leren!

    enige tips of iemand die zichzelf hierin herkent?

    groetjes sharon

  • anve

    het is wel herkenbaar. maar tips heb ik niet. Soms word ik ook fanatiek bij een spelletje of irriteer me als ze lang over een beurt doet. Ook stoppen we wel eens omdat we het niet eens zijn over de spelregels wat dat betreft zijn we dan net 2 kinderen

  • ???zoeff ???

    tja herkenbaar

    wat ik vaak doe is koekjes bakken cake bakken broodjes bakken enz met ze dat vinden ze ook helemaal geweldig en daar heb ik wel het geduld voor

    en dan doen ze terwijl de dingen in de oven staan maar samen een spelletje

    ik heb dan geen 2 dochters maar 1 en een vriendinnetje

  • Suzannev

    Ik kan het wel maar vindt het niet altijd leuk;)

    Niet alles vindt ik leuk en sommige dingen doe ik dan ook bijna echt niet…zoals het spelen met autootjes e.d.. Bij de jongste moest het wel want hij had extra ondersteuning nodig maar ik vond het heel moeilijk (ik kreeg er dus wel hulp voor om aan te geven hoe ik het moest doen:))

    Nu ze ouder worden merk ik dat ik het zo heerlijk vindt dat het spelen voor mezelf een stuk minder is.

    Toch ook een hoop lol gehad hoor. Beneden met kleden een grote hut maken was favoriet hier. Met slecht weer geen probleem als het eind van de dag maar weer allemaal opgeruimd werd. Hierin gingen we dan spelletjes doen…eigenlijk camperen.

    Verders mee doen met kleien, samen puzzelen, spelletjes doen (kost vaak heel veel moeite om sommige dingen op jonge leeftijd te leren maar uiteindelijk is het geweldig als het kwartje valt)

    Samen met het speelkeukentje spelen. Ik aan de minitafel en moet de bestelling doorgeven en die wordt dan gemaakt.

    Spelen hoeft niet ingewikkeld een kleine rol is vaak al goed genoeg en soms kan je dan toch even wat voor jezelf doen.

    Wat ze hier ook vaak deden is meehelpen met het huishouden, voor hun ook net spelen en ik ging wel langzamer maar kon wel even wat doen.

  • Zwiddie mv N & M

    Ik doe spelletjes met de kids …. bv Uno of Monopoly …. erg leuk, maar meestal verlies ik :), ik laat ze niet bewust winnen, ze moeten ook tegen hun verlies kunnen

    Verder heb ik eigenlijk nooit met ze “op de grond” gezeten om te spelen …. dat deden ze zelf, uiteraard wel onder aanmoediging van mij

    Mijn kids zijn nu 11 en 9

    Groetjes Petra

  • mama2boys

    Heel herkenbaar.

    Je wilt graag met ze spelen maar als je dan denkt aan alles wat nog in huis moet gebeuren is het toch vaak de kids achter de tv of naar buiten en zelf even snel wat in huis doen.

    Toch probeer ik het op telossen door de kids in huis mee te laten helpen.

    Zijn 3 en 4 jaar oud.

    Dan mogen ze mee poesten met een doekje of ook even stofzuigen.

    Zo wordt er opgeruimd en je bent met de kinderen bezig.

    Gelukkig vinden die \van mij het ook leuk om te helpen.:)